Recent geplaatst RSS Toggle Comment Threads | Sneltoetsen

  • Frans Tigchelaar 22:10 on 3 September 2010 Permalink | Reactie  

    GOED NIEUWS.

    Even langs de diverse “tabs” gelopen. Alle kommer en kwel weer even laten passeren. Gelukkig wel weer wat leden kunnen helpen zag ik.

    Mijn collega is volgende week 12,5 jaar werkzaam bij WOONopMAAT en is nog niet van plan om op te geven. Zij trakteert maandag op zelf gebakken appeltaart.
    Het heeft even niets met alle onderwerpen te maken die ik langs zag komen. Maar is wel leuk nieuws nietwaar. Heeft er nog iemand wat leuks te melden?

    hoi,

    Frans ( je weet wel van woondiensten)

     
  • beHeerDuckS 20:17 on 2 September 2010 Permalink | Reactie  

    Aktie voor nieuwe CAO 

    Bij Keller keukens in Roosendaal

     
  • beHeerDuckS 08:30 on 2 September 2010 Permalink | Reactie
    Tags: email   

    Mailtje van je Groep! Graag maak ik jull… 

    Mailtje van je Groep op deze site!
    Graag maak ik jullie opmerkzaam op een nieuwe mogelijkheid op bouw.fnv.net, een m.i. erg belangrijke toevoeging: je kunt je nu een e-mailtje laten sturen, als er iets ‘gebeurt’ in een Groep waar je lid van bent. Dagelijks, wekelijks, wat je wil. Blijf je op de hoogte zonder de site te moeten bezoeken.
    Geldt voor alle Groepen op bouw.fnv.net.

    En voor de ‘eigenaar(s)’, beheerder van een Groep: je kunt deze email-berichten voor je leden (individueel) instellen. (Ga naar Beheerder, Leden beheer)

     
  • henkdekker 09:50 on 26 August 2010 Permalink | Reactie  

    Er moet een sterke lobby komen naar de politiek, druk uigeoefend worden op DNB.
    Om onnodige afstempeling en premie verhoging te beperken.
    Pensioenfondsen moeten rekenen met zeer lage rentes (nu 2,75%), en moeten daarom meer geld in kas hebben om in de toekomstige pensioen te kunnen blijven betalen. Met deze laagste rente in honderd jaar hebben veel pensioenfondsen het moeilijk, zo moeilijk dat ze gedwongen worden te korten op de pensioenen en premie te verhogen. Gelet dat niemand aanneemt dat de gemiddelde (reken)rente over een tijd van twintig jaar nog zo laag blijft. Ligt het voor de hand te gaan rekenen met een hogere rente dan nu mag. Verhogen met één procent, dan zijn veel pensioenfondsen al uit de problemen en is korten niet nodig. En stijgen de dekkingsgraden vaak met 10 tot 15 %. Bijkomende effect is dat voor de gepensioneerden en voor de werknemers de pensioenen weer verhoog kunnen worden en een opbouw plaats vindt, bij die fondsen die wel boven de 105% zitten, maar nu dat niet kunnen vanwege een herstelplan.

     
    • pieter niezen 08:13 on 28 augustus 2010 Permalink | Reactie

      Henk ik denk dat het al dieper zit dan wij denken , de vakbonden zijn mij ook veel te stil , en wat als die nieuwe kabinet er komt

      • Henk Dekker 08:59 on 28 augustus 2010 Permalink | Reactie

        Hou het wel even leuk pieter, Daar wil ik even niet aandenken voor het weekend wat komen gaat. En wat de bond doet, is de vraag wat de leden doen, want de bond zijn de leden.

    • Henk Dekker 15:21 on 26 augustus 2010 Permalink | Reactie

      Het afstappen van de vaste rekenrente voor de waardering van de verplichtingen ging het om de vraag wat de huidige waarde is van de pensioenbetalingen. Daarom werdt het rekenen met de rente van de dag ook gelijk aan de waan van dag. Met gevolgen die aanzienlijk kunnen. Als de rente op een bepaald moment daalt, stijgt namelijk de waarde van de pensioenverplichtingen. Gevolg dalende dekkingsgraden, niet indexeren of erger afstempelen. Vaak niet nodig omdat pensioenen een langere horizon hebben en de gemiddelde rekenrente gerekend over een aantal jaren hoger is.

  • henkdekker 08:30 on 26 August 2010 Permalink | Reactie  

    Pensioenfondsen moeten rekenen met zeer lage rentes en moeten daarom meer geld in kas hebben om in de toekomstige het pensioen kunnen blijven betalen. Met de laagste rente in honderd jaar hebben veel pensioenfondsen het moeilijk, zo moeilijk dat ze gedwongen worden te korten op de pensioenen. Gelet dat niemand aanneemt dat de gemiddelde (reken)rente over. Het ligt daarom voor de hand te gaan rekenen met een hogere rente dan nu mag . Verhogen we die rekenrente met een procent dan zijn veel pensioenfondsen al uit de problemen en is korten niet nodig. En stijgen de dekkingsgraden vaak met 10 tot 15 %. Bijkomende effect is dat voor de gepensioneerden en voor de werknemers de pensioenen weer verhoog kunnen worden en een opbouw plaats vindt, bij die fondsen die wel boven de 105% zitten , maar nu dat niet kunnen vanwege een herstelplan.

     
    • Veldhorst 12:32 on 26 augustus 2010 Permalink | Reactie

      In de tijd dat ik nog pensioenverzekeringen verkocht was de rekenrente op 4% gesteld. Kennelijk waren er redenen om daarvan af te stappen?

  • Veldhorst 10:49 on 23 August 2010 Permalink | Reactie  

    Het Alternatief Voor Vakbond wil bestuurders van de pensioenfondsen voor de rechter slepen. Op de radio had de voorzitter van de AVV het over “besturen van pensioenfondsen waarin bestuurders van vakbonden zitten namens hun vergrijsde achterban”. Dat is lekker. Zou het de kift zijn dat hij er niet in zit? Zeker vergeten dat er óók vertegenwoordigers van werkgevers in die besturen zitten. Zou die beste man weten dat de vakbonden een factor 40 tot 50 meer jonge leden heeft dan het hele AVV aan leden? Jammer hoor. Hij heeft ben ik bang niet in de gaten dat slechte publiciteit voor de bonden ook slechte publiciteit is voor hem zelf. Want voor de man in de straat wordt het AVV echt wel tot “de bonden” gerekend.

     
    • pieter niezen 12:00 on 25 augustus 2010 Permalink | Reactie

      Ja Veldhorst Pakken ze de vertegenwoordigers en de bestuurders van de bonden die ook in die besturen zitten ook aan, hebben die ook altijd liggen slapen

      • Veldhorst 13:55 on 25 augustus 2010 Permalink | Reactie

        Dag Pieter,
        Waarom denk je dat zij hebben zitten slapen? Wij leven in een typisch land. Kennelijk moet er altijd een schuldige aan te wijzen zijn als er iets fout gaat. Vooropgesteld dát er iets fout is gegaan, want het kan maar zo dat er bewust of onbewust een hoop paniekvoetbal wordt gespeeld door de Minister.

      • Veldhorst 13:58 on 25 augustus 2010 Permalink | Reactie

        Het is voor mij ook volslagen onduidelijk waarom er geroepen wordt dat er brand is in een flat, maar er niet bij geroepen wordt of die brand op de begane grond is of op de bovenste verdieping. Naar het zich laat aanzien zouden 14 van de 600 fondsen in de problemen zitten. Zijn die problemen structureel? 14 van de 600. Betekend dat 586 van de 600 niet of nauwelijks?
        En als er brand is, had men dan kunnen zien dat er een verhoogd risico op brand is?

      • Veldhorst 14:03 on 25 augustus 2010 Permalink | Reactie

        In dit land wijzen wij naar mijn mening veel te snel naar schuldigen. Ik zit niet in het bestuur van een pensioenfonds, maar stel dat je daar wel koud een maand of twee inzit. Ben jij dan verantwoordelijk voor misstappen of zijn je voorgangers dat? In hoeverre kan je een bestuurder verantwoordelijk houden voor een lage rentestand en een beurs die binnen 10 jaar 2 keer gehalveerd is?

    • Veldhorst 18:23 on 23 augustus 2010 Permalink | Reactie

      Fundamenten van karton houden nooit een heel gebouw en realiserend dat wij blijkbaar als FNV (maar ook CNV, de Unie etc.) een groep mensen niet kunnen bereiken of vertegenwoordigen moeten wij een club als een AVV vooral als een dikke waarschuwing opvatten. Dat houd je wakker en scherp en hoef je helemaal niet als bedreigend te ervaren. Wij kunnen er wel van leren. Daarin is onze “sector” overigens niet uniek. Kijk naar de pensioenverzekeraars die geconfronteerd worden met Brand New Day of de banken die te maken kregen met Binck Bank.

    • Rick 17:16 on 23 augustus 2010 Permalink | Reactie

      AVV reageer ik niet op, want daar heb ik nog te weinig kaas van gegeten. Maar je stipt wel iets aan. “40 tot 50 meer jonge leden” De hoeveelheden gaat het nu niet om. Maar ik vind persoonlijk dat we hier keihard stelselmatig oneerlijk over zijn. En ja, ik weet wel de redenen hiervoor. Maar ik ben het er niet mee eens. Als we aan de basis zeggen dat de fundamenten van beton zijn, maar ze zijn eigenlijk van karton. Dan kan dat nooit het hele gebouw houden.

      Ik heb het dan ook over wie of wat zijn nou jongeren. Een jongeren is voor mij iemand die maximaal onder de 21 is. Boven de 21 worden mensen geweigerd op jongere reizen. Boven de 18 rijden ze auto en tussen de 16 en 18 rij je scooter. De meeste tussen 22 en 30-ers voelen zich zelfs beledigd als je ze als jongere ziet. Tenslotte hebben veel 25 jarigen er al 5 of meer werkjaren op zitten.

      • RuudB 17:46 on 23 augustus 2010 Permalink | Reactie

        Helemaal mee eens. Een jongere is echt iets anders dan een jonger mens. Maar ik snap Wilco ook wel. Tenslotte rekenen we mensen tot 35 tot de jongeren. Daar is dan m.i. mee bedoelt jonge mensen.

      • Veldhorst 18:13 on 23 augustus 2010 Permalink | Reactie

        Ik sprak ook bewust niet over jongerenleden, maar jonge leden (tot een jaar of 27). Die factor 40 of 50 haal je zelfs dan al vrij snel als je dat keer 2000 tot 5000 leden doet. Ik kreeg de site van het AVV even niet geopend en de ledenaantallen die ik wel kon vinden dateerden van 2007. Dat is niet echt actueel mee. Het feit dat er een AVV is ontstaan moeten wij ons zelf aanrekenen, want dat betekend dat er mensen zijn die zich niet goed of helemaal niet vertegenwoordigd voelen.

  • Veldhorst 11:33 on 20 August 2010 Permalink | Reactie  

    De mening van iemand die geen lid wil worden is naar mijn mening wel interessant. In deze maatschappij worden mensen geen lid meer omdat zij dat uit principe of gewoonte doen. Mensen willen weten wat zij er zelf aan hebben. Dus moet je mensen een aanbod doen dat zij niet kunnen weigeren en dat tegemoet komt aan hun wensen. Dan moet je wel weten wat hun wensen zijn. Waarom worden zij lid, of waarom juist niet. En daarom is de mening van een niet-lid bijzonder interessant denk ik. Dwang werkt niet (meer). Je kunt heimwee hebben naar de goede oude tijd, maar tijden veranderen.

     
    • Arts 21:34 on 22 augustus 2010 Permalink | Reactie

      mensen duidelijk maken wat wij bereikt hebben in deze maatschappij
      Daar naast zijn wij nog lang niet klaar,van al het negatieve het minst negatieve eruit halen
      Daarbij zijn er altijd ondanks dat veel tegen zit buiten onze schuld toch weer positive momenten zijn dus niet bij de pakken neer zitten maar positief zijn en blijven,ondanks dat je op alle manieren tegen gewerkt wordt ook van mensen waar je het zeker niet van verwacht,
      WIJ GAAN DOOR

      • Veldhorst 22:37 on 22 augustus 2010 Permalink | Reactie

        Dag Jan,
        Ik vrees dat de meeste mensen niet eens het benul hebben dat een hoop verworvenheden mede dankzij de vakbond tot stand zijn gekomen. Wij kunnen wel in een slachtofferrol kruipen, maar dan weet je zeker dat je eerder mededogen oproept, dan medestanders.

    • pieter niezen 21:53 on 20 augustus 2010 Permalink | Reactie

      Veldhorst de mensen weten echt wel dat een bond belangrijk is,want als we in acties zijn dan worden ze ook uit paniek lid,en als we dan een jaar verder zijn , of ze zeggen de contributie op, of ze gaan met een contributie schuld weg. Ook zijn er mensen met een zware hypotheek die de bond niet meer kunnen betalen , en toch zijn wij die mensen nu hard nodig ,wat kunnen wij daar aan doen .

      • Veldhorst 22:46 on 22 augustus 2010 Permalink | Reactie

        Dag Pieter,
        Simpel. Het betere alternatief zijn. Je kan ook rechtsbijstand krijgen bij een verzekeraar. Daar ben je echter ook gewoon een schadepost als je met een zaak komt. Wij halen heel veel successen en toch weten wij het te vaak voor elkaar te krijgen ongelukkig de pers te halen in plaats van met succesen en zelfbewustzijn. Wij hebben heel veel bereikt. Misschien venten wij te vaak uit dat wij ergens tegen zijn in plaats van dat wij ergens voor zijn. Toch is het logisch dat als je ergens tegen bent je ook ergens voor bent. Als je tegen versoepeling van het ontslagrecht bent, ben je vóór een goed personeelsbeleid. Is hetzelfde, maar het tweede klinkt heel veel jongeren beter in de oren. Als je tegen de verhoging van de AOW-leeftijd bent, ben je voor een groter aantal 50plussers dat meer kans op een baan heeft.

  • beHeerDuckS 11:00 on 18 August 2010 Permalink | Reactie  

    Twitter berichten @Ruudbaa: De discussie… 

    Twitter berichten
    @ruudbaa : De discussie over het lidmaatschap #FNVBOUW via linkedin vind ik goed. Jammer dat niet iedereen daar kennis van kan nemen.
    @Ducksmobiel: Aangenomen door? RT @ruudbaa : Wat is mening waard v jonge hond i dienst #FNV vakbond en geen vakbondslid wil worden? Weinig, vrees ik.
    @ruudbaa : Wat is de mening waard van een jonge hond in dienst bij de vakbond die geen vakbondslid wil worden? Weinig, vrees ik. #ontslaandiehap?

     
    • beHeerDuckS 11:19 on 25 augustus 2010 Permalink | Reactie

      In dienst bij FNV Bouw en geen lid vakbond? Kennismakingslidmaatschap van, of noem het stage bij FNV Bouw werkorganisatie actieve FNV(kader)ledengroep, een idee? Verplicht? Voor allen, of alleen voor bepaalde functies?

    • pieter niezen 09:45 on 20 augustus 2010 Permalink | Reactie

      Personeel die in dienst van de vakbond moeten verplicht worden dat ze lid van de bond worden,Het liefst bij de bond waar ze voor werken. Zo niet dan ook niet helpen waneer ze in problemen zitten

      • Veldhorst 11:26 on 20 augustus 2010 Permalink | Reactie

        In deze maatschappij mag je dat soort eisen niet meer stellen. Mijn oude heer is lid van FNV Kiem. Vroeger werd je veplicht lid van de grafische bond als je in de grafische industrie ging werken. Werkgevers waren verplicht lid van de werkgeversorganisatie. Voordeel, vrijwel nooit arbeidsonrust. De organisatiegraad is er nog steeds hoog, maar verplichtstelling mag meen ik niet niet meer per Cao. Een jaar of twee geleden wilde een grote uitgever een enorme hoeveelheid personeel eruit kieperen. Een paar grote kranten dreigden een paar dagen niet te verschijnen. Het gevolg zou een hoos aan opzeggingen zijn geweest. Met twee dagen moest de Engelse eigenaar, een opkoopfonds zijn spreekwoordelijke k****tel intrekken.
        Ik kan mij alleen niet voorstellen dat je principieel niks met een vakbond hebt, maar er wel wil werken. Dat vind ik vreemd. Je moet toch binding hebben met de organisatie waarvoor je werkt?

      • Veldhorst 11:27 on 20 augustus 2010 Permalink | Reactie

        Een pacifist gaat toch ook niet voor defensie werken?!?!??????

      • beHeerDuckS 21:36 on 24 augustus 2010 Permalink | Reactie

        Lid worden van de bond waarbij je in dienst bent?
        Ik ben in dienst van FNV Bouw en lid van FNV Bondgenoten. Ik breng mijn belangenbehartiging tov mijn werkgever natuurlijk niet onder bij mijn eigen werkgever. Liever uiteraard bij vakbond die met mij en mijn collega’s mijn belangenbehartiging organiseert bij mijn werkgever.
        Hoe moet die werkgever-onafhankelijkheid van mijn vakbond bij een ongedeelde FNV?

    • Rick 13:38 on 18 augustus 2010 Permalink | Reactie

      Wilco, wie wil er nou niet op Linkedin? Als je professioneel met werk bezig bent dan is Linkedin de community om discussie te hebben en elkaar te ontmoeten. Maar los daarvan….. De vraag is niet of wij op Linkedin willen, maar eerder waar zit actief werkend Nederland? In deze is dat toevallig Linkedin. Maar het had ook Hyves of Facebook kunnen zijn. En voor deze beiden dien je je ook te registreren. We moeten naar de “clouds” toe en onze weg vinden in slim internet. De discussie moeten we voeren op de plek(ken) waar het meeste response kunnen krijgen op de plekken waar we de verschillende relevante type personen kunnen treffen.

      • Veldhorst 15:50 on 18 augustus 2010 Permalink | Reactie

        @rick,
        Dan vergeet je mijns inziens een paar hele belangrijke plekken, waar wij -relatief gemakkelijk en snel- respons kunnen krijgen. Ik denk bijvoorbeeld aan Geen Stijl, de reactieforums van de grote landelijke en regionale kranten (De Gelderlander haalt meer dan een miljoen unieke hits per maand meen ik) etc. Vaak vinden daar -helaas- weinig verheffende discussies plaats, maar het is wél een uitstekend kanaal om te weten te komen wat er onder mensen leeft, weblogs van (lokale) politici. Daar zouden wij als vakbond wellicht óók discussies kunnen en misschien moeten beïvloeden.
        Mijn opmerking hier was overigens van meer algemene aard. Ik ga ervan uit dat er ook leden op dit medium kijken, die dat niet in de eerste plaats doen vanwege hun werk, maar eerder uit maatschappelijke betrokkenheid.

        • Rick 17:09 on 23 augustus 2010 Permalink | Reactie

          Oh maar zo bedoel ik het niet. Want ik ben het eens dat de zo voor de vuist weg genoemde plekken belangrijk zijn. We moeten juist naar de mensen toe op een gesegmenteerde manier. Dus ook via De Gelderlande etc. Punt is dat we nu in clouds moeten denken en niet meer in het ouderwetse 2.0. We moeten niet gaan trekken aan mensen om op een oude 2.0 site te komen, maar juist ons zelf kenbaar maken op de plekken waar zij met plezier vertoeven op de momenten dat het gepast is.

          • Rick 17:10 on 23 augustus 2010 Permalink | Reactie

            dus niet samenvatten, maar er juist actief naar toe.

          • beHeerDuckS 18:27 on 23 augustus 2010 Permalink | Reactie

            2.0 is heel erg clouds, lijkt mij… Al dan niet in eigen vakbondshand. Overal waar nodig tegelijkertijd actief, als je het nog moderner aanpakt..
            Ook in de clouds gaan onze ouderwetse ‘zendertjes’ vervangen worden door #FNV ‘verbindertjes’. Vergt wel wat (?) vernieuwing van onze organisaties en medewerkers.

            Overigens veel onbegrijpelijks hierboven: wat bedoel jij bijvoorbeeld met cloud?
            http://nl.wikipedia.org/wiki/Cloud_computing

    • Veldhorst 12:19 on 18 augustus 2010 Permalink | Reactie

      Misschien is het mogelijk de kern van de discussie op linked-in hier samen te vatten? Niet iedereen kan of wil op linkedin. Altijd goed om afwijkende meningen te horen. Zet je aan het denken en houd je scherp.

  • henkdekker 10:46 on 18 August 2010 Permalink | Reactie
    Tags: Duidelijkheid   

    Ophef over pensioenstelsel is overbodig vindt de FNV maar duidelijkheid vindt ik wel. Werkgevers pleiten voor kostenverlaging en in nette bewoording versobering, Minister Donner van Sociale Zaken maakte gisteren bekend dat er bij 14 pensioenfondsen gesneden moet worden in de uitkeringen. Het betekent dat er gesneden (gekort)wordt in de pensioenuitkering. Dat gaat op voor mensen die nu nog werken, maar ook voor de gepensioneerden. Mensen die nu nog werken weten dus nu al dat ze bij hun pensionering minder geld krijgen. Voor mensen die nu al gepensioneerd zijn is het nog vervelender. Zij zien hun maandelijkse uitkering dalen. Al met al is de achteruitgang in koopkracht enorm. En er dreigt vanaf 1 januari 2011 dat voor velen het pensioen omlaag gaat. De afgelopen jaren is hun pensioen al niet gestegen.
    Om wie en om welke pensioenfonds het gaat die moeten korten, dat is nog geheel onduidelijk. In het ergste geval gaat het om kortingen van meer dan tien procent. Het pensioenfonds dat er het aller-slechtste voor staat moet namelijk ergens 14 procent vandaan halen Ophef is overbodig maar duidelijkheid hierover moet gegeven worden. Dat is de wettelijke taak van het pensioenfonds. Maar ook de inzet van de werknemers pensioenfondsbestuurders.

     
    • beHeerDuckS 08:59 on 20 augustus 2010 Permalink | Reactie

      ‘Starre boekhoudregels zorgen voor pensioenproblemen’ 19-08-2010
      “Duidelijk is dat een paar kleine pensioenfondsen in zwaar weer verkeren. Maar het beeld dat nu door minister Donner van Sociale Zaken en De Nederlandsche Bank (DNB) wordt geschetst, neigt naar paniekzaaierij. Dat zegt FNV-vicevoorzitter Peter Gortzak. Verder lezen op
      http://www.fnv.nl/publiek/themas/pensioen/nieuws/starre-regels/

    • Veldhorst 11:27 on 18 augustus 2010 Permalink | Reactie

      Helaas zou het ook een illusie zijn om te denken dat zo’n zware crisis in de financiële wereld geen gevolgen zou hebben voor Jan met de Pet. Vergelijkbare crises, zoalde Aziëcrisis rond de eeuwwisseling en de Roebelcrisis hebben exact eenzelfde beeld laten zien.
      Maar zoals het er nu naar uit gaat zien, gaat de pijn vooral geleden worden door mensen die dat eigenlijk niet of slecht kunnen dragen. Kan maar zo zijn dat dit nog maar de top is van de ijsberg aan ellende die over ons uitgestort wordt in de komende maanden. Volgens de radio zou het kindgebonden budget er bijvoorbeeld wellicht aan gaan. Voor veel Nederlanders is dat een inkomensverlies van tussen de 1000 en 1100 euro….
      Een ophoging van het eigen risico in de zorg naar rond de 800 of 1000 euro betekend voor chronisch zieken ook gewoon een premieverhoging van de ziektekostenverzekering met een paar honderd euro en zo kun je nog wel doorgaan.

  • Veldhorst 21:04 on 12 August 2010 Permalink | Reactie  

    Een item gezien op het RTL Nieuws en het NOS journaal en allerlei artikelen gelezen in de NRC en De Volkskrant over de pogingen van Nederland om het WK voetbal hierheen te halen in 2018. Wat vinden wij daar eigenlijk van? Voor de bouwsector misschien een goede zaak, maar voor die 80 miljoen die uitbreiding van het Philipsstadion kost of die 26 miljoen die de uitbreiding van het Abe Lenstrastadion zou kosten kun je toch heel wat meer bouwvakkers op meer nuttiger projecten zetten lijkt mij. Dan hebben wij het nog helemaal maar niet over het bouwen van een 2e ring op het Olympisch Stadion die er net een paar jaar vanaf is of de bouw van een nieuw Feyenoordstadion, terwijl er dan een lege Kuip naast staat……

     
    • koos de groot 21:50 on 15 augustus 2010 Permalink | Reactie

      Ik zou zelf kiezen voor het bouwen van wat anders, bijvoorbeeld huurwoningen voor starters. Wat moeten we na afloop van het WK met al die grote stadions die nooit meer vol komen. In Zuidafrika worden de dure stadions ook vrijwel niet meer gebruikt.
      Ik ben dus fel tegen het houden van het WK in Nederland, maar ik ben dan ook geen voetbal liefhebber

      • Veldhorst 00:31 on 16 augustus 2010 Permalink | Reactie

        Dag Koos,
        Ik ben wel een voetballiefhebber, maar ben van mening dat wij in deze tijden geen dure feestjes moeten organiseren en zeker niet onder allerlei voorwaarden die een sportmultinational stelt en al helemaal niet op het moment dat onze overheid van zijn eigen burgers verlangt te accepteren dat er grof gesneden gaat worden. Ook al noem je dat dan eufemistisch hervormen….
        Bovendien is bouwen voor leegstand doodzonde en ook maatschappelijk onverkoopbaar denk ik.
        Zelfs al is het nog een jaar of acht weg en kan er in acht jaar heel veel veranderen. Stelt een FIFA graag of niet, dan denk ik dan maar niet.

        • pieter niezen 14:24 on 16 augustus 2010 Permalink | Reactie

          Veldhorst laat de voetbal liefhebbers die kosten van die WK zelf betalen als ze op grotte voed willen leven, en zadel de niet voeballiehebbers met een uitkering niet met deze kosten op

    • pieter niezen 16:45 on 14 augustus 2010 Permalink | Reactie

      Ja Veldhorst zouden ze wel aan die mensen denken die nu al in armoede leven . En als het mis gaat dan weten ze nu al wel wie voor het verlies moeten opdraaien .

  • ruudb 13:01 on 12 August 2010 Permalink | Reactie  

    De gevelreinigers en voegers die bij mij bezig zijn, kunnen het werk niet aan. Ze hebben 0,0% last gehad van de crisis. Hoe zit dat nu in de bouw? Schijnbaar niet overal narigheid, of gewoon een geluksvogel?

     
    • Theo Andriessen 16:37 on 13 augustus 2010 Permalink | Reactie

      Ook hier hoor ik deze geluiden. Omdat de verkoop stil ligt word geinvesteerd in de eigen woning. Of de woning hierdoor aantrekkelijker word voor de verkoop? Zeker op de wat langere termijn. Het zou fijn zijn als het kabinet op korte termijn duidelijke regels, ook op het lage BTW tarief, een inpuls voor de bouw af geeft..

  • prisco 15:53 on 9 August 2010 Permalink | Reactie  

    Brussel wil eigen EU-belasting heffen , Wat moeten wij hier toch mee ,Laten we de armoede nog verder oplopen, de voorstellen worden in september al ingedient , dus het is al dichter bij als wat wij denken,
    Onze oude Colega Jan Spang heeft dit voor 20 jaar terug al verspeld

     
    • Veldhorst 20:59 on 12 augustus 2010 Permalink | Reactie

      Op zich hoeft een EU-belasting helemaal naar mijn mening helemaal niet verkeerd te zijn, als dat in de plaats komt van het huidige systeem. Wat is er mis mee als landen een heffing zouden moeten betalen per inwoner en naar rato van welvaart? Nederland, Duitsland en Frankrijk hebben tenslotte en stuk meer te verteren dan Roemenië of Slowakije. Dan zouden wij eindelijk van allerlei onsmakelijke discussies af zijn dat wij zoveel meer betalen aan Europa als de Britten of de Spanjaarden.

  • prisco 09:58 on 6 August 2010 Permalink | Reactie  

    Weer een klein stukje vernedering van jan met de pet. WW ‘er moeten passend werk van uitzendwerk accepteren, weer een klein stukje recht die de arbeider verliest wat doen de bonden daar aan.

     
    • Yde 11:04 on 10 augustus 2010 Permalink | Reactie

      Vandaag of morgen komt er een interview met Agnes Jongerius in de Telegraaf, Daarin zal ze er (lijkt me zo) op wijzen dat lang niet alle uitzendwerk zinvol of acceptabel is. Een paar dagen werk hier of daar is zonloos, en malafide uitzendbureaus onacceptabel.

  • ruudb 16:52 on 3 August 2010 Permalink | Reactie  

    Lege parkeerplaatsen in Woerden bij #FNVBouw. Maar schijn bedriegt. Ondertussen acties in de Meubel en HVI. Langzaam opbouwen naar over het hele land zodra vakanties eindigen.

     
    • pieter niezen 20:03 on 3 augustus 2010 Permalink | Reactie

      Even een reactie op de voorbereiding van de acties;Het word tijd dat we de werkgever maar eens duidelijk moeten maken wat voor macht een vakbond nog heeft. Dit kan gewoon niet langer zo , als wij ergens aan de poort staan dan durven onze leden niet meer met ons praten omdat de werkgevers zoveel druk uitoefenen

      • RuudB 11:55 on 5 augustus 2010 Permalink | Reactie

        Helaas heb je gelijk. Maar dat maakt mij alleen maar weerbastiger. Kunst is een actie vorm te kiezen die wel de aandacht krijgt, de mensen aan het denken zet, maar niet kan mislukken omdat het personeel (nog) niet in actie komt. We zullen zien.

        • pieter niezen 15:24 on 5 augustus 2010 Permalink | Reactie

          Ja je moet zo zien Ruud ik zit al jaren in de actie kader, ze krijgen mij maar zo niet bij de poort vandaan ik bijt mij er wel aan vast .Maar het doet mij wel zeer dat ze de vakbond proberen te vernederen en hun werknemers dreigen met ontslag als ze met ons praten.

  • beHeerDuckS 06:58 on 2 August 2010 Permalink | Reactie  

    Ultimatum en acties in #FNV Meubel & Hou… 

    Ultimatum en mogelijke acties in #FNV Meubel & Hout Industrie vanmorgen vroeger op Radio 1 nieuws dan op site. Volg http://twitter.com/coenvdveer
    Werkzaam in Meubel&Hout? Meld je aan bij Groep http://bouw.fnv.net/groups/meubelenhout

     
    • hams 19:56 on 4 augustus 2010 Permalink | Reactie

      ik dacht dat de bond onafhankelijk was?
      ik dacht ik zit bij een bond (ruim 35 jr) maar ik geloof nu toch dat ik bij een politieke partij zit?

    • pieter niezen 21:41 on 2 augustus 2010 Permalink | Reactie

      Dit bedoel ik nou hoe deze werkgevers de bond nu al proberen te negeren . Nu moet rechts nog onderhandelen schandalig

  • prisco 09:22 on 30 July 2010 Permalink | Reactie  

    Ik maak mij echt zorgen dat er een rechts kabinet komt zullen wij net zulke toestanden als in Griekenland krijgen ,waar ze met harde hand tegen de chauffeurs optreden ,Zouden zulke toestanden ook hier in Nederland komen omdat de V V D en de CDA de bezuinigingen wil af wentelen op de gewone man

     
  • beHeerDuckS 08:06 on 30 July 2010 Permalink | Reactie  

    Een aardig Twitter-ding …
    Bijvoorbeeld http://apps.asterisq.com/mentionmap/#user-fnvbouwplaats

     
  • lfaro 20:35 on 29 July 2010 Permalink | Reactie  

    Hoop dat we als jongeren van FNV Bouw het volgende goed handen en voeten kunnen gaan geven:

    Er is vanuit het stuk ‘FNV in 2025’ kort gebrainstormd over de toekomstvisie op het jongerenwerk binnen de FNV / FNV Bouw. Een aantal kernpunten die naar voren kwamen:
    • Jongeren moeten een duidelijke adviesfunctie hebben naar bondsraden.
    • Als er samenwerking plaats gaat vinden met diverse andere FNV Bonden, is het belangrijk dat het jongerenwerk binnen de sectoren van FNV Bouw een eigen gezicht blijft houden.
    • Er dienen voldoende jongeren in reguliere kadergroepen te zitten om de invloed en stem van jongeren krachtiger te laten doorklinken.
    • Er dient een breed ‘actief’ netwerk te zijn van leden in onze sectoren. Op deze wijze kan het jongerennetwerk snel en effectief de achterban raadplegen.

    Afgesproken is een keer in gesprek te gaan met diverse jonge kaderleden van andere vakbonden om kennis te nemen van elkaars visies op het gebied van jongerenwerk en de mogelijkheden tot samenwerking.

     
  • Rob van Gemert 19:02 on 29 July 2010 Permalink | Reactie  

    En nu de politiek nog:

    Veel 55-plussers staan bij UWV als ‘niets-kunners’ te boek aldus
    Leeuwarder courant (27-07-2010)

    Vooral voor laagopgeleide, oudere werklozen is de arbeidsmarkt structureel slecht.
    Slechts 2 procent van alle werklozen die weer werk vinden, is ouder dan 55. En maar liefst 40 procent van de langdurig werkloze 55-plussers staat bij het UWV te boek als ‘niet kunners’.
    Het zijn mensen die best willen werken, maar ze zijn voor werkgevers niet aantrekkelijk omdat hun opleiding tekort schiet.

    Ze zijn vaak afkomstig uit sectoren met een afnemende werkgelegenheid. „Die mensen kun je wel prikkelen om harder te zoeken, maar dat wil nog niet zeggen dat ze ook iets vinden’’, aldus Harriët Havinga van het Kenniscentrum van uitkeringsinstantie UWV. De helft van de 65.000 langdurig werklozen die eind 2009 bij het UWV stonden ingeschreven, is ouder dan 55.
    Een extra prikkel in de vorm van een kortere ww-duur kan volgens het UWV wel helpen om leden van een andere, veel kleinere groep oudere werklozen sneller aan een baan te helpen.
    Zo’n 20 procent van de langdurig werkloze 55-plussers bestaat uit hogeropgeleiden die werkzaam waren in sectoren waar nog wel genoeg werk is.

    Onder hen bevinden zich ook de nodige ‘niet-willers’: mensen die niet meer zonodig een andere baan hoeven. Voor deze groep zou een extra financiële prikkel wel kunnen werken.
    Maar omdat het om een veel kleinere groep gaat dan de ‘nietkunners’, verwacht het UWV dat het gedragseffect van een kortere WW-duur beperkt zal zijn.

     
  • Rob van Gemert 18:48 on 29 July 2010 Permalink | Reactie
    Tags:   

    Beste, Klik & Tik: internet voor iederee… 

    Beste,

    Klik & Tik: internet voor iedereen

    Onlangs is het nieuwe gratis online oefenprogramma Klik & Tik. Het internet op gelanceerd. Het programma is bedoeld voor iedereen die beter wil leren omgaan met internet. Via de website http://www.oefenen.nl/klikentik kunnen bezoekers aan de hand van filmpjes en oefeningen uitleg krijgen over alles wat met internet te maken heeft: zoekmachines, browsers, downloaden en email. Klik & Tik biedt iedereen de kans om internetvaardig te worden, thuis of op het werk, 24 uur per dag.

    In Nederland zijn naar schatting 1 op de 10 mensen digitaal onvoldoende vaardig. Deze mensen lopen een groter risico op sociale en economische achterstand. Vooral ouderen, laagopgeleiden, allochtonen en werkzoekende lopen risico’s om blijvend digitaal onvaardig te worden. Alles moet tegenwoordig digitaal, van het zoeken naar vacatures tot het regelen van bankzaken of het invullen van belastingpapieren. De initiatiefnemers van Klik & Tik onderstrepen de noodzaak om hier actief iets aan te doen. “Kunnen werken met de computer en internet is, net als lezen en schrijven, een absolute basisvaardigheid om te kunnen functioneren op de arbeidsmarkt. De ontwikkelingen gaan razendsnel en bijblijven en bijscholen is nodig om te voorkomen dat de mensen die nu voldoende digitaal vaardig zijn straks de nieuwe digibeten worden”, aldus José Hilgersom van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.

    Klik & Tik is een productie van ETV.nl in opdracht van de ministeries van EZ en SZW, UWV Werkbedrijf, vakbond FNV en het programma digivaardig & digibewust.

     
Cheap Retro Replica NFL NBA MLB Throwback Football Basketball Jerseys | hp printer ink cartridges refills| Jewelry Making Supplies | Thumb Joint Pain | Dog Health Problems |Tinkerbell Personal Checks |Garden Planters
Get Adobe Flash playerPlugin door wpburn.com wordpress themes
c
nieuw bericht samenstellen
j
volgende bericht/volgende reactie
k
vorige bericht/vorige reactie
r
reageer
e
bewerk
o
Toon/verberg reacties
t
ga naar de bovenkant
l
go to login
h
show/hide help
esc
annuleren

.

Zie collega's, 25 leden in je buurt (beta)
naar PLEIN: BuddyPress FNV Bouwplaats Web 2.0



Internet Explorer? Update naar nieuwste versie voor goede werking van deze site.
Deze site werkt het beste met (ook) Firefox (hier te downloaden)



Powered By: werkgroepen.net